1. tammikuuta 2011

Moimoimoimoi

Jep en tiiä miten tän alottaisin. En jaksanu oottaa enää kauempaa blogin tekemistä, no ihan omaks iloks
kirjottelen ainaki näin alkuun.

Voisin kertoo vähän suunnitelmista ens vuotta varten. Oon siis lähössä elokuussa vaihtoon Rotareitten kautta. Maa vaihtoehdoiks laitoin USA:n, Kanadan ja Australian. Eniten kuitenkin just kiinnostaa USA tai Kanada, en tiiä miks Australia ei innosta mut samapa tuo en usko et mua sinne kuitenkaan lähetetään.

Joo mistä kaikki sit oikeen alko. Oon vaan aina halunnu lähtee vaihtoon. Ja nyt se sit tuli ajankohtaseks ja otin ite selvää kaikist ajärjestöistä ja hinnoista sun muista. Sit kaveri kerto rotareista ja se kuulosti kaikist järkevimmältä.

No sit otin ite yhteyttä selvitin numerot ja kaikki ja sain viikonlopun aikaa tehä hakemuksen ja viikon päästä olis sitte haastattelu. Oon aina ajois ? Noot. No menin sitte sinne haastatteluu, siel istu 6 ihmist kyselemäs kysymyksii ja ääni täristen niihin sit vastasin. Jotku oli vähä vaikeempii ku toiset mut hyvin näköjään selvisin mun kasin keskiarvolla jota ei ees loppujelopuks kysytty. Good for me !

Samana iltana olin harkoissa ja sit yhtäkkiä näin et nva soittaa. No menin toiseen koppiin puhumaan ja kiertelyn ja kaartelun jälkeen selvis et ne oli sitte valinnu mut. Ei mitään hajua miks, mut se oli vaa niin sanoinkuvailematon tilanne. Itken ilosta vaan koko illan, no mikäs siinä välil näinki päin.

Että semmosta. Niin nyt ollaan sit siinä vaiheessa et oon selvinny kaikest paperisodasta ja odottelen soittoa tai postia, että mihin maahan mun paperit on lähetetty!

11 kommenttia:

Roosa kirjoitti...

NONIIIIIN!! hyvältä näyttää, ihanat noi kuvat tos ylhääl varsinki toi tatska! ja niii must edellee nyyppänooranavigoi olis ollu must parempi.. eeei vaa ;D eeheheheh olet ihana <3

Noora kirjoitti...

NONIIIN kiva että tykkäät vaik ei mitään ihmeellistä vielä luekaan :D ! joo nyyppänooranavigoi on vielä harkinnassa että katotaan sit myöhemmin ;) sinäkin olet ihana ! <3

Roosa kirjoitti...

hehehe jooo ;D ps. olin eka lukija WOOOO!

Noora kirjoitti...

Jep miljoona euroa sulle :--) !

Roosa kirjoitti...

eka niista tulevista miljoonista lukijoista vai miten se meni! :)

Miss F kirjoitti...

Hey eksyin jotain kautta tanne sun blogiin ja oon vaa aina iha innoissani ku kuulen rotary vaihtareista, ja oot viel jotenki samalta suunnalta ku ma, varmaa piiri 1410? No ma olin vaha samassa jamassa viime vuonna, ihan samat maavaihoehdot, ja paasin kuin paasinki mun 1. vaihtoehtoo jenkkilaa. Iha mahtavasti on menny, oon nyt puolessa valissa, enka usko kuin nopeesti aika voinu menna, taa on varmaa klisee mut oot siella ennen ku huomaatkaa!

Etka ois voinu parempaa organisaatioo valita! Meil on niin paljon jarkatty kaikkee tekemista ja ollaan iha sikalaheisia kaikkien muitten vaihtareitten kanssa + ihmisten jotka on ollu jo vaihdossa! Kaikki on nii hyvi jarkatty ja rotarytyypit on koko ajan kiinnostuneita (ja vie paikkoihin haha) ja isantaperheet on yleensa tosi hyvia, ite oon paassy niitten kanssa Floridaan ja mennaa viel Chicagoo, Coloradoo ja lansirannikolle, et ihan kivasti neki jarkkaa tekemista!

En voi muuta sanoo ku onnea matkaa, jos on mitaa kysymyksia nii pista vaan tulemaan haha, mullaki on blogi tasta matkasta, mut paivittelen vaha epasaannollisesti, hah taal on vaa nii kiiresita koko ajan lol

-Fanni

Noora kirjoitti...

Voi apuaa ekana sanon et oot tosi _pahasti_ eksyksissä, mut ei mitään ilahduin täst kommentista kyllä nii paljon :--) ! Oi ihanaa, et sul on menny hyvin! Kuulostaa niiiiiin kivalta ei vitsi en millää jaksais enää odottaa :D ja joo kyl se aika menee nopeesti mut odottavan aika on pitkä, vai mite se meni ?

Mut joo must tuntuu et tulee tosi tosi paljon kysymyksiä ennen vaihtoa nytte, varsinki ku oon aina kaikest iha ulkon ja oon semmone paniikki ihminen et oksat pois :---D

Mut kuitenkin kiitos kommentista sai tosi hyvälle tuulelle ja oon varma siitä et rotareit parempaa ei ole :)) !

Anonyymi kirjoitti...

Millasia kysymyksiä ne kyselee siellä haastattelussa? voisitko laittaa muutaman esimerkin, ois tosi tärkee apu! :)

Noora kirjoitti...

Anonyyni : ne kyselee ihan tavallisia kysymyksiä. Multa ne kysy esim. mitkä on mun enkun ja ruotsin numerot, vähän mun perheestä, mihin maahan haluisin ja miksi. Sit ku sanoin et enkunkielisiin maihin ni ne kysy että miksen haluu oppii uutta kieltä. Ja hmm. ne kysy mitä voisin kertoo suomen yhteiskunnasta ja suomalaisista tavoista :D ( siihen vastasin sitten että verotussysteemi... :D ) ne kysy onko mulla poikaystävää ja miten se suhtautuu tähän ja miks just mut pitäis valita. Mitäs sitte vielä. No ne kysy mun tulevaisuuden ammatista että mitä haluisin tehdä ja sitte mulla oli viel 5 minuuttii aikaa "mainostaa" itteeni että miks olisin hyvä. No ite näytin sit ainakin mun työtodistukset :) en ihan tarkkaan muista kaikkea mut ei kannata jännittää yhtään hyvin se menee ! toivottavasti oli apua :)

Anonyymi kirjoitti...

oon itse myös kuullut myös rotareista ja hinku on kova päästä vaihtoon! eikö se ole niin että rotareiden kautta pääsee ilmaiseksi? voiko kuka vain hakea niiden kautta ihan samalla tavalla kuin muidenkin esim ef:n kautta?

Noora kirjoitti...

anonyymi - no ilmatteeks et kyllä pääse, sa maksat sun lennot ja rotary takin + vakuutukset ms. mut rotaryt on huomattavasti halvempi ja mul ei oo ainakaa mitään pahaa sanottavaa niistä. Ja Rotareilla on suhteita joka paikkaa, et oon tänä aikana kokenu jo semossia asioita mihin ei ikinä ois ollu muuten varaa. Mut lue lisää: ryefinland.com