7. syyskuuta 2011

school n stuff

keskiiviikkona oli mun synttäri päivä! 7teen wohoo! mun hostmama sanoi vaan aamulla että mennään tänään vaan syömään jos haluun ja sitte se oli ostanu mulle kakun! no kun ilta tuli niin mentiin ekana hakemaan mun shekit (jeje!) ja vietiin ne pankkiin, sitte kävin ostamassa parit jutut kouluun ja lähettiin syömään. noi oliki järjestäny mulle yllärin, mun nva ja sen perhe oli kans siellä juhlimassa mua! oltiin maailman parhaimmassa kiinalaisessa syömässä! se oli ihan sairaan hieno ja annettiin kokeille vapaat kädet! en nyt muista ravintolan nimee mut siitä on tehny tv-ohjelmlia yms. sain vaiks mitä lahjoja mm. suoristusraudan, vaatteita ja lahjakortin ja tietty buddhan tuomaa onnea!


torstaina tuli sit alotettuu koulu. jouduin menee aikasin jonottelemaan, että saan maksettua mun bussikortin ja otettua kuvat mun koulun ID:seen (tuli erittäin onnistunut kuva). tapasin onneksi yhden Emilyn joka oli mun kanssa koko aamupäivän, näytti mul miten pääsen mun luokkiin ja ruokalaan ja et miten mä avaan mun kaapin lukon. se on ihan järkyttävää sanon vaan.

kaikki mun opettajat on tosi mukavia. mut hassuu on et mulla on vaa yks nais opettaja tässä semesterissä!
oon täks lukukaudeks valinnut matikan, yhteiskuntaopin, kommunikaatio median(?), jonkinlaisen kässän sitte tokassa semesterissä mulla on enkku, liikunta, kitaran soitto ja kokkaus ! tunnit kestää kaun en ees tiiä kuin kauan ja välitunnit on vaan 5 minuuttia. kyllä siinä ehtii mutta kun on toi lukko...

oon ollu viel aika yksinäinen koulussa. vaikee alottaa puhuminen kun kaikilla on jo omat porukat ja koulu on niin iso, että ei kukaan oikeestaan tiiä musta mitään eikä ketään oikeestaan kiinnosta. kans noi välitunnit on niin lyhyet ettei siinäkään ehdi millään tutustumaan. huomenna olis cheerleading try outit joten toivon todella et pääsisin joukkueeseen ja saisin kavereita niin helpottuis toi koulu elämä! tosi hassuu vaan olla yksin, eikä jutella kauheesti kellekkään, syödä yksin tai välillä mun kanssa on syöny onneks elizabeth, joka on kans uus tyttö! meidän koulussa ei oo kans ketään muita vaihtareita, kenelle vois jutella tämmösistä asioista. kans kotona on hermot tosi kireellä ja itkettää kauheesti kun yritän tehän läksyjä. yleensä tunnilla tajuan mitä pitää tehä kun selitetään, mutta kotona en muista mitään mistä ollaan puhuttu enkä suomennoksenkaan jälkeen oo ihan varma mitä oon tekemässä.

onneks mulla on sam, tyttö joka oli viime vuonna vaihdossa belgiassa. meinas tulla itku kun tapasin sen ekaa kertaa ja me juteltiin ku oltais tunnettu aina ja sain taas olla oma itteni hetken! perjantaina ollaan menossa meiän piirin vaihatrien orientaatio leirille ja ajetaan sinne samin kanssa ja vissiin joitakin muita entisiä vaihtareita tulee! en jaksa millään odottaa et nään samin ja pääsen tutustumaan uusiin ihmisiin!
 kaikki kuvat edmontonista:) ja toi viiminen ilmestys otus bongattiin meiän metrosta...

wish me luck for tomorrow! ps. ens viikonloppuna calgary

8 kommenttia:

Maija kirjoitti...

Mulla on vähän samanlainen tilanne ku sulla. Et oon koulun ainut vaihtari, ja vähän yksinäinen ku ei oo vapaa-ajalla kavereita mut toivon et tilanne muuttuu.. Onhan mulla koulussa muutamia tyttöjä keiden kanssa voi mennä syömään, mut se on vähä semmosta roikkumista, et ei ne mun kanssa selkeesti koko sydämestään haluu olla ja puhuu vähän omii juttujaan ruotsiks :D Mut mullakin on sit tommonen pelastus, nimittäin mun hostperheen tuttavaperheen tyttö! Mut veikkaan, et jos pääset toho cheerleading-teamiin, niin asiat muuttuu:) Ja varmasti tulee ajan kuluessa muuttumaan muutenkin! Tsemppiä sinne:) Ps. en toki puhu itestäni vaa tässä kommentissa, sori :D

Noora kirjoitti...

joo mä tiiän et kyllä se siit ajan kanssa! onneks sullakin on joku tällä hetkellä mut must tuntuu et kaikki rupee täs pikkuhiljaa muuttumaan :) ! niin ja se just kun juttelee jonkun kanssa niin kauheen vaikee keksii mitään kun niil on omat juorunsa ja juttunsa eikä oo mitää hajuu kenest ne puhuu tai ei keksi mitään sanomista sinne väliin! tsemppiä sinne ruotsiinkin ja tuetaan toisiamme:)) !

Norski kirjoitti...

Heihei, vähän samoilla fiilingeillä mennään täällä Euroopassakin! Mut mulle on sanottu et kuukauden jälkeen tulee sellainen ''lasku-aalto'' ja sit se taas lähtee nousuun :D
Peukut sille, et on vaihdossa 2011-2012 ja Nimelle kanssa ^^ Ooks muute Rotareitten kautta vai minkä?

Roosa kirjoitti...

Kyllä se varmasti alkaa muutaman kuukauden kuluttua helpotta kun alat tutustumaan niihin ihmisiin ja pääset mukaan kaikkiin niihin rutiineihin ja tapoihin. Sulla on muuten tosi ihana blogi! Tsemppii vaa ja koita pitää pää pystys ;)

Anonyymi kirjoitti...

en tunne sua oikeestaan yhtää mut mun oli nyt pakko tulla toivottaa sul tsemit ja muista et kyl se siitä sit lähtee, muista vaa olla avoin ja oma pirtee ittes!:)

Noora kirjoitti...

Norski - Kiitos paljon , ja joo haha oikeestaan heti tän päivän jälkeen kun rupesin valittelemaan niin asiat alko rullaa vähän paremmin :D

Roosa - Kiitos kommentista tuli niin hyvä mieli:) Kiva et tykkäät! Kyl tä tästä :))

Anonyymi - Kiitos paljon tuli hyvä mieli:) ja yritetään olla!!

Erba kirjoitti...

Oi vitsi ku hiano toi "palatsikuva" !! :O OIH!

Noora kirjoitti...

erba - hv :D otin sen vaa pienel digikameral ja tiiän et se on ihan surkee mut laitin kuitenki